Yinelenen URL’leri birleştirme Standart URL

Forumlar Web Teknolojileri İleri Seviye SEO Yinelenen URL’leri birleştirme Standart URL

  • Bu konu boş.
  • Gönderi
    admin
    Anahtar yönetici
    TR

    Yinelenen URL’leri birleştirme

    Birden çok URL ile erişilebilen tek bir sayfanız veya benzer içeriğe sahip farklı sayfalarınız (örneğin, hem mobil hem de masaüstü sürümleri olan bir sayfa) varsa, Google bunları aynı sayfanın yinelenen sürümleri olarak görür. Google, bir URL’yi standart sürüm olarak seçip tarar, diğer tüm URL’ler yinelenen URL olarak kabul edilir ve daha az sıklıkta taranır.

    Google’a hangi URL’nin standart olduğunu açık bir şekilde bildirmezseniz Google sizin adınıza seçim yapar veya ikisini de eşit ağırlıkta değerlendirebilir. Bu da aşağıdaki Neden standart URL seçmeliyim? bölümünde açıklandığı gibi istenmeyen davranışlara neden olabilir.

    Standart URL nedir?

    Google’a göre sitenizdeki yinelenen sayfaları en iyi temsil eden sayfanın URL’si standart URL’dir. Mesela aynı sayfa için URL’leriniz varsa (örneğin: example.com?dress=1234 ve example.com/dresses/1234) Google bunlardan birini standart olarak seçer. Sayfaların tamamen aynı olması gerekmediğini unutmayın. Liste sayfalarının sıralama veya filtrelemelerinde yapılan küçük değişiklikler sayfayı benzersiz kılmaz (örneğin, fiyata göre sıralama ya da öğe rengine göre filtreleme).

    Standart URL, kopyadan farklı bir alanda olabilir.

    Diğer ayrıntılar

    Googlebot bir siteyi dizine eklediğinde her sayfanın ana içeriğini belirlemeye çalışır. Googlebot aynı sitede aynı görünen birden fazla sayfa bulursa en eksiksiz ve faydalı olduğunu düşündüğü sayfayı seçer ve bunu standart olarak işaretler. Standart sayfa en düzenli olarak taranacak sayfadır; yinelenen sayfalar, Google taramanın sitenizde oluşturduğu yükü azaltmak adına daha seyrek taranır.

    Google, sayfanın http veya https aracılığıyla yayınlanıp yayınlanmaması; sayfa kalitesi; URL’nin bir site haritasındaki varlığı ve rel=canonical etiketlemesi gibi çeşitli faktörlere (veya sinyallere) dayalı olarak standart sayfayı seçer. Bu teknikleri kullanarak tercihinizi Google’a bildirebilirsiniz, ancak Google çeşitli nedenlerden ötürü, sizin seçtiğinizden farklı bir sayfayı standart olarak seçebilir.

    Tek bir sayfanın farklı dil sürümleri, yalnızca ana içerik aynı dildeyse (yani yalnızca üst bilgi, alt bilgi ve diğer kritik olmayan metinler çevrildiyse ancak gövde aynı kalırsa) kopya olarak kabul edilir.

    Google, içerik ve kalitenin değerlendirilmesinde standart sayfaları ana kaynaklar olarak kullanır. Yinelenen sayfalardan biri açık bir şekilde bir kullanıcıya daha uygun olmadığı sürece Google Arama sonucu genellikle standart sayfaya işaret eder. Örneğin, masaüstü sayfası standart olarak işaretlenmiş olsa bile, kullanıcı bir mobil cihaz kullanıyorsa arama sonucu muhtemelen mobil sayfaya işaret edecektir.

    Neden benzer/yinelenen sayfalarım olabilir?

    Sitenizin aynı sayfayı gösteren farklı URL’lere veya farklı URL’lerde yinelenen ya da çok benzer sayfalara sahip olmasının geçerli nedenleri vardır. En yaygın nedenler şunlardır:

    • Birden fazla cihaz türünü desteklemek için:

    https://example.com/news/koala-rampage
    https://m.example.com/news/koala-rampage
    https://amp.example.com/news/koala-rampage

    • Arama parametreleri veya oturum kimlikleri gibi öğelerle ilgili dinamik URL’leri etkinleştirmek için:

    https://www.example.com/products?category=dresses&color=green
    https://example.com/dresses/cocktail?gclid=ABCD
    https://www.example.com/dresses/green/greendress.html

    • Siz aynı yayını birden fazla bölüm altına yerleştirirken blog sisteminiz otomatik olarak birden fazla URL kaydediyorsa.

    https://blog.example.com/dresses/green-dresses-are-awesome/
    https://blog.example.com/green-things/green-dresses-are-awesome/

    • Sunucunuz www/www olmayan http/https çeşitleri için aynı içeriği yayınlayacak şekilde yapılandırılmışsa:

    http://example.com/green-dresses
    https://example.com/green-dresses
    http://www.example.com/green-dresses

    • Bir blogda diğer sitelere sendikasyon için sağladığınız içerik söz konusu alanlarda kısmen veya tamamen kopyalanırsa:

    https://news.example.com/green-dresses-for-every-day-155672.html (ortak kullanıma sunulan yayın)
    https://blog.example.com/dresses/green-dresses-are-awesome/3245/ (orijinal yayın)

    Neden standart URL seçmeliyim?

    Yinelenen/benzer sayfalardan oluşan bir grupta, çeşitli nedenlerle açık bir şekilde standart sayfa seçmek isteyebilirsiniz:

    • Kullanıcıların arama sonuçlarında hangi URL’yi görmesini istediğinizi belirtmek için. Kullanıcıların yeşil elbiseler ürün sayfanıza

    https://example.com/dresses/cocktail?gclid=ABCD yerine https://www.example.com/dresses/green/greendress.html üzerinden erişmesini tercih edebilirsiniz.

    • Benzer veya yinelenen sayfaların bağlantı sinyallerini birleştirmek için. Arama motorlarının, bağımsız URL’ler için buldukları bilgileri (bunlara yönelik bağlantılar gibi) tercih edilen tek bir URL’de birleştirmelerine olanak verir. Yani, diğer sitelerden

    http://example.com/dresses/cocktail?gclid=ABCD için yapılan bağlantılar, https://www.example.com/dresses/green/greendress.html bağlantılarıyla birleştirilir.

    • Tek bir ürün/konu ile ilgili metrikleri izlemeyi basitleştirmek için. Çeşitli URL’ler kullanıldığında, belirli bir içerik parçası için birleştirilmiş metrikler elde etmek daha zordur.
    • Ortak kullanılan içeriği yönetmek için. İçeriğinizi başka alanlara yayınlanması için ortak kullanıma sunuyorsanız, sayfa sıralamasını tercih ettiğiniz URL ile birleştirmek istiyorsunuz demektir.
    • Yinelenen sayfaları tarayarak zaman kaybetmemek için. Googlebot’un sitenizden en iyi şekilde faydalanmasını istiyorsanız aynı sayfaların masaüstü ve mobil sürümlerini taramak yerine sitenizdeki yeni (veya güncellenmiş) sayfaları taramaya zaman ayırması daha iyi olacaktır.

    Google’a göre standart URL adresim hangisi?

    Google’ın standart sayfa olarak değerlendirdiği sayfayı öğrenmek için URL Denetleme aracını kullanın. Standart sayfayı açık bir şekilde belirtseniz bile, Google’ın performans veya içerik gibi çeşitli nedenlerle farklı bir standart sayfa seçebileceğini unutmayın.

    0
    0
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.