Google’ın sitenizi anlamasına ve doğru kişilerin sitenizi bulmasına yardımcı olabilecek birkaç basit fikri burada bulabilirsiniz.
Google, bir web sitesini daha üst sırada göstermek için ödeme kabul etmez veya Google’da reklam veren web sitelerini daha üst sıralara yerleştirmez. Kim size bunun tersini söylerse, yanılıyordur.
- Açıklayıcı olun: Sayfalarınız için doğru, açıklayıcı başlıklar kullanın. Farklı konuları, ürünleri ya da hizmetleri, sayfa başına bir konu (veya ilgili öğe grubu) olacak şekilde farklı sayfalara yerleştirmenizi öneririz.
- Eksiksiz olun: Sunabileceğiniz her şeyden bahsedin. Google akıllıdır, ancak bize söylemediğiniz şeyleri tahmin edemeyiz.
- Konuya odaklı olun: İçeriğinizi mevsimler, trendler veya yeni teklifleri dikkate alarak güncelleyin. Örneğin, aynı zamanda sıcak çikolata da satan bir dondurma dükkanı işletiyorsanız yaz aylarında dondurmalarınızı öne çıkarırken, kullanıcıların dondurma aramayacakları kış aylarında da sıcak çikolatanızı (veya kahvenizi ya da sandviçlerinizi) belirgin bir şekilde öne çıkardığınızdan emin olun. Yeni bir kivili dondurma trendi başlarsa ve dükkanınızda bu çeşit satılıyorsa, bunu belirgin bir şekilde öne çıkarın.
- Sitenizi güncel tutun: Sitenizi 1925’ten bu yana hiç güncellemediyseniz güncel etkinlikler blogunuzdaki Calvin Coolidge referanslarını kaldırmanın zamanı gelmiş demektir.
- Metin kullanın: Site içeriğinizi veya sayfa başlıklarınızı Google’ın metin kadar kolay anlamayacağı resimlerin, videoların, Flash animasyonlarının içine veya metin dışındaki diğer biçimlerde yerleştirmeyin. Site adınız için bir grafik kullanırsanız site adını sayfa metninde de belirtin.
- Yönlendirmeler alın: İnternette yararlı yerlerde sitenizden bahsedilmesini sağlayın. Bulunduğunuz yerdeki online haber sitelerine veya diğer uygun kaynaklara girip giremediğinize bakın.
- Sitenizin daha iyi performans göstermesini istemenize rağmen bunun için yeterli zamana sahip değil misiniz? Sitenize sizin sağlayabileceğinizden daha fazla yardım gerektiğini düşünüyorsanız bir profesyoneli işe alma seçeneğini değerlendirin.