Site haritası nedir?

Forumlar Web Teknolojileri İleri Seviye SEO Site haritası nedir?

  • Gönderi
    admin
    Anahtar yönetici
    TR
    Site haritası, sitenizdeki sayfalar, videolar ve diğer dosyalar ve bunlar arasındaki ilişkilerle ilgili bilgi sağladığınız dosyadır. Google gibi arama motorları, sitenizi daha akıllı bir şekilde taramak için bu dosyayı okur. Site haritası, sitenizde önemli olduğunu düşündüğünüz sayfaları ve dosyaları Google’a bildirir, ayrıca, bu dosyalar hakkında değerli bilgiler sağlar: Örneğin, sayfalar için sayfanın en son güncelleme zamanı, sayfanın ne sıklıkla değiştiği ve sayfanın alternatif dil sürümleri.

    Video ve resim de dahil olmak üzere, sayfalarınızdaki özel içerik türleriyle ilgili bilgileri sağlamak için bir site haritası kullanabilirsiniz. Örneğin:

    • Site haritası video girişi; videonun uzunluğunu, kategorisini ve yaş uygunluğu derecelendirmesini belirtebilir.
    • Site haritası resim girişi; resmin konusunu, türünü ve lisansını içerebilir.

    Site haritasına ihtiyacım var mı?

    Sitenizin sayfaları doğru bir şekilde bağlandıysa Google genellikle sitenizin büyük çoğunluğunu keşfedebilir. Buna rağmen, site haritası daha büyük, daha karmaşık veya daha uzmanlaşmış dosyaların taranmasını iyileştirebilir.

    Google süreçleri, tarama işlemlerinin yapılmasında karmaşık algoritmalara dayandığından, bir site haritası kullandığınızda site haritanızda listelenen tüm web sayfalarının taranabileceği veya dizine eklenebileceği garanti edilmez. Ancak çoğu durumda, sitenizde site haritasının faydasını görürsünüz ve bunun hiçbir olumsuz etkisi olmaz.

    Aşağıdaki durumlarda bir site haritasına ihtiyacınız olabilir:

    • Siteniz gerçekten çok büyükse. Sonuç olarak, Google web tarayıcılarının bazı yeni veya kısa süre önce güncellenmiş sayfaları taramayı atlaması muhtemeldir.
    • Sitenizde diğer sayfalardan yalıtılmış veya birbiriyle fazla bağlantısı olmayan çok sayıda içerik sayfasından oluşan bir arşiv varsa. Sitenizin sayfaları birbirlerine doğal bir şekilde başvuruda bulunmuyorsa Google’ın sayfalarınızın bazılarını atlamaması için bunları bir site haritasında listeleyebilirsiniz.
    • Siteniz yeniyse ve sitenize verilen harici bağlantı sayısı azsa. Googlebot ve diğer web tarayıcıları, bağlantıları izleyip bir sayfadan bir başkasına geçerek web’i tarar. Sonuç olarak Google, başka hiçbir site, sayfalarınıza bağlantı vermiyorsa sayfalarınızı keşfetmeyebilir.
    • Siteniz çok sayıda zengin medya içeriğine sahipse (video, resimler) veya Google Haberler’de gösteriliyorsa. Google, uygun durumlarda site haritalarındaki diğer ek bilgileri dikkate alabilir.

    Aşağıdaki durumlarda bir site haritasına ihtiyacınız olmayabilir:

    • Siteniz “küçük”tür. Yani, sitenizin yaklaşık 500 veya daha az sayfası vardır. (Bu toplama yalnızca arama sonuçlarında yer almasını gerekli gördüğünüz sayfalar dahildir.)
    • Basit bir site barındırma hizmetindesinizdir (Blogger veya Wix gibi). Siteniz, önceden biçimlendirilmiş sayfalar ve gezinme öğeleriyle hızlı bir şekilde oluşturmanıza yardımcı olan bir hizmetteyse, bu hizmet sizin için otomatik olarak site haritası oluşturabilir, sizin herhangi bir şey yapmanız gerekmez. Hizmetinizin dokümanlarında “sitemap” kelimesini arayarak site haritasının otomatik olarak mı oluşturulduğunu yoksa sizin oluşturmanızın mı önerildiğini (bu durumda, site haritasının barındırma hizmetinizde nasıl gönderildiğini) öğrenin.
    • Siteniz dahili olarak kapsamlı şekilde bağlantılara sahiptir. Bu şu demektir: Google, ana sayfadan başlayıp bağlantıları izleyerek sitenizdeki tüm önemli sayfaları bulabilir.
    • Birçok medya dosyanız (video, resim) veya dizinde görünmesine gerek duyduğunuz haber sayfalarınız yoktur. Site haritaları, Google Arama sonuçlarında görünmesini istiyorsanız Google’ın sitenizdeki video ve resim dosyalarını veya haber makalelerini bulmasına ve anlamasına yardımcı olabilir. Bunların Görseller, Video veya Haberler sonuçlarında görünmesine gerek duymuyorsanız site haritasına ihtiyacınız olmayabilir.
    0
    0
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.