SEO’da Pazar ve Rakip Analizi

Forumlar Web Teknolojileri Yeni Başlayanlar için SEO SEO’da Pazar ve Rakip Analizi

  • Gönderi
    USATR
    Katılımcı
    TR
    Projenizin başlangıcında ve belirli süreçlerinde mutlaka gerçekleştirmeniz gereken çalışmaların başında pazar analizi gelir. Pazardaki rekabeti ve konumunuzu görebileceğiniz bu analizi gerçekleştirmek, hedeflerinizi belirlerken size ve ekibinize büyük kolaylık sağlayacaktır.

    Pazar analizini yaparken kullanabileceğiniz araçlar:
    – Searchmetrics
    – Semrush
    – Keywordtoolio
    – Positionly
    – Buzzsumo
    – Similarweb

    Rakiplerinizi tespit edin
    Projeniz ister niş bir kitleyi, ister de milyonları hedeflesin. Aklınıza gelen fikri, büyük olasılıkla daha önce birileri hayata geçirmiş olacak. Pastadan bir kaşık almak sizi doyurmayacaksa, daha fazlasını elde etmek için ekstra çaba sarf etmeniz gerekiyor.

    Bu durumda karşınıza 3 seçenek çıkıyor:
    a) Rakiplerinizden daha iyi iş çıkarmak.
    b) Rakiplerinizden farklı işler ortaya koymak.
    c) İkisi de.

    Rakiplerim kimler?
    Eğer arama motorlarında bir başarı göstermek istiyorsanız, şu ana kadar bildiklerinizi unutun. Daha önce adını bile duymadığınız bir internet sitesi, hayalini kurduğunuz aylık on binlerce belki de yüz binlerce ziyaretçiye ev sahipliği yapıyor olabilir.

    Siz de bu büyünün farkındasınız değil mi? Cadde üzerinde, ikinci katta belki de kimsenin fark etmediği bir tabelaya denk maliyetle internet sitesine sahip olmak artık mümkün. Üstelik internet sitenizi ziyaret eden kitlenin cinsiyet, yaş aralığı gibi demografik bilgilerine de ulaşabiliyorsunuz.

    Hizmetinizi, servisinizi ya da ürününüzü en iyi şekilde açıklayan anahtar kelimelerinizi bulun ve Google’da bu anahtar kelimeleri aratın. Karşınıza çıkan ilk 10 sonuçta yer alan internet siteleri artık sizin rakibiniz! Hepsini bir kenara not alın. (Hem mecazi hem de gerçek anlamda:)

    Peki birkaç anahtar kelime dışında rakiplerim başka hangi kelimelerden trafik elde ediyor?

    Cevabı, alt başlıkta.

    Anahtar kelimelerinizi belirleyin
    Google’ın, bilgi güvenliği gerekçesiyle uzun bir süre önce Analytics hesabında yer alan anahtar kelimelerin büyük bir bölümünü “not provided” olarak göstermeye başladığını biliyorsunuz. Peki, 500k ziyaretçiyi geçen hesaplarda, detaylı verilere ulaşmanızı engelleyecek, gerçek trafik değerleri yerine sample datayı görüntüleyebildiğinizden haberiniz var mı?

    Hepsini bir kenara bırakalım. Projeye yeni başlıyorsanız ve Analytics hesabınızda 500k trafik, 1M pageview gibi ütopik rakamlar bulunmuyorsa, hedeflediğiniz anahtar kelimeleri tespit edebilmek için ekstra çaba sarf etmeniz gerekecektir.

    Ne yapabilirsiniz?
    İşte anahtar kelime analizi tam burada imdadınıza yetişiyor.

    SearchMetrics, Semrush, Keywordtool.io gibi araçların bir araya getirdiği anahtar kelimeleri gruplandırarak hedeflemiş olduğunuz aramaların büyük bir bölümüne sahip olabilirsiniz.

    Görünürlük değerlerinizi karşılaştırın
    Türkiye pazarında 1 milyona yakın anahtar kelimeyi takip eden Searchmetrics ve Semrush araçları ile rakiplerinizin trafik aldığı anahtar kelimeleri tespit edebilirsiniz. Bu kelimelerin sahip olduğu aylık aranma hacimleri ile her bir sıralamaya ait CTR değerlerini Excel dosyasında bir araya getirerek forecast çıkarabilir; tahmini organik trafik değerlerine sahip olabilirsiniz.

    Rakiplerinizi yakından takip edin
    Hedeflediğiniz kitlenin internette yapmış olduğu aramaları manuel olarak kontrol etmek; Wincher.com adlı servisi tanımıyorsanız can sıkıcı olabilir. Bu araç, ekleyeceğiniz sınırsız anahtar kelimenin sıralamalarını düzenli olarak kontrol etmekte ve belirlemiş olduğunuz rakipleriniz, arama sonuçlarında sizi spesifik bir anahtar kelimede geçtiğinde raporlamaktadır.

    Kullanıcılara aradıkları bilgiyi verin
    Hedeflediğiniz anahtar kelimeleri kullanmış olduğunuz rank tracking aracına ekleyin. İyi performans göstermeyen, yani iyi sıralamaya sahip olmayan anahtar kelimelerin olması kaçınılmaz bir durumdur. Bu önemli anahtar kelimelerdeki başarınıza engel olan muhtemel iki önemli faktör aşağıdaki gibidir:

    Rekabetin yüksek olması,
    İnternet sitenizde bahsi geçen anahtar kelime özelinde içeriğin yeterince veya hiç bulunmamasıdır. Yani, kullanıcılar aradıkları bilgiye ulaşamıyordur.
    Tespit etmiş olduğunuz sayfaları içerik yönünden zenginleştirerek, performansını arttırabilir, sıralama kazanmasını sağlayabilirsiniz.

    Rakiplerinizin trafik kaynaklarını tespit edin
    Web’de (internette yer alan tüm web sitelerinde) yer alan tıklanabilir her bağlantı, referral trafik kaynağı olarak adlandırılır. Rakiplerinizin hangi internet siteleri ile medya partnerliği anlaşması olduğunu hızlı bir şekilde tespit etmek için Similarweb adlı aracı kullanabilirsiniz. Traffic Sources sekmesinin altında yer alan Referral Traffic sekmesinden kaynakların neredeyse tamamına ulaşabilirsiniz.

    Hedef kitlenin hangi internet sitelerinde bulunduğunu tespit edin
    Pazarladığınız ürüne veya servise hangi kitle tarafından rağbet gösterileceğini artık biliyorsunuz. Peki bu hedef kitle gün boyunca hangi internet sitelerinde surf ediyor olabilir? Reklam anlaşmalarını, tanıtım çalışmalarını bu internet siteleri ile yapmak size kaliteli bir trafik getirecektir değil mi? SimilarWeb adlı aracın Audience Interest servisi, internet sitenizi veya rakiplerinizi ziyaret eden kullanıcıların başka hangi internet sitelerinde zaman harcadığını hızlı bir şekilde raporluyor. İnternet sitelerini kategorize eden bu araç sayesinde hedef kitlenin ilgili olduğu sektörleri de tespit edebilirisiniz.

    0
    0
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.