SEO Nedir? Nasıl Çalışır?

Forumlar Arama Motorları Google Optimizasyon SEO Nedir? Nasıl Çalışır?

  • Gönderi
    Orcun
    Moderatör
    TR
    SEO , arama motoru optimizasyonu anlamına gelir .
    Temelde SEO, birisi ” elma ” yazdığında (sattığınız, tanıttığınız veya hakkında konuştuğunuz her ne ise) sitenizi Google’da olabildiğince üst sıraya koyma işlemidir. Siteniz ne kadar üstteyse, o kadar fazla görünür hale gelir ve sitenizin (işletmenizin veya kişisel sitenizin) daha fazla trafik ve satış oluşturma olasılığını arttırırsınız.

    SEO terimine yeni yeni alışıyorsanız, internetteki boş bilgi kirliliği veya uzun, anlaşılmaz konular arasında kaybolabilir, konudan soğuyabilir ve SEO Uzmanları denen kişilere oldukça fazla para dökebilirsiniz.

    Ayrıca, internette SEO’ ya dair çok fazla çelişki görebilirsiniz. Bunun nedeni çok fazla güncel kaynak olmaması ve Google algoritma güncellemesi ile sürekli değişikliğe uğramasıdır.

     

    SEO Nasıl Yapılır? Google’da Nasıl Üste Çıkılır?

    Şimdi biraz teknik terimlere giriş yapacağız. Ama korkmayın çünkü SEO’nun sonuçları kadar yapımı da keyiflidir. Ayrıca unutmayın ki algoritmalar değiştikçe buradaki içerikler de güncellenecek.

    1. Alakalı ve Optimize Edilmiş İçerik Her Zaman Öndedir!

    Bir ton teknik SEO faktörü vardır – site yapısı, bağlantı metni, URL yapısı vb.

    Bu ayrıntılar önemlidir, ancak SEO’nun omurgası yüksek kaliteli, optimize edilmiş içeriktir. Bunu doğru yaparsanız, SEO’nun geri kalanı çok daha kolay olacaktır.
    Google’da ilk sayfayı kırmak istiyorsanız, alakalı, iyi optimize edilmiş içeriğe ihtiyacınız var.

    İçerik geliştirirken akılda tutulması gereken birkaç nokta:
    Anahtar kelimeler her zaman önemliydi hala önemli, ancak konunun ilgili olması daha önemli.
    Google tarayıcıları artık bağlamı analiz ediyor ve aramanın amacını paylaşan ilgili ikincil anahtar kelimeleri arıyor.

    Net, anahtar kelime açısından zengin başlıklar, meta açıklamalar,
    alt öznitelikler, H1 etiketleri ve URL’ler ekleyin
     .

    Bu faktörler, Google’a sitenizin alakalı olduğunu söyler ve sıralamasına yardımcı olur.
    Uzunluk önemlidir, ancak alaka düzeyi daha önemlidir . Google şöyle diyor: “Sayfanın tatmin edici olması için gereken içerik miktarı sayfanın konusuna ve amacına bağlıdır.”

    Özet olarak, ürettiğiniz tüm içeriğin önce insanlar için yazıldığından ve ikinci olarak Google için optimize edildiğinden emin olun.

    2. Meta Veriler Çok Önemlidir.

    Meta veriler, arama sonuçları sayfasında görünen metin başlığı ve satırlarıdır. Örneğin, Google “İstanbul” yazdığınızda göreceğiniz meta veriler bu şekilde:

    En temel haliyle; Meta veriler, kullanıcıya sayfayı tıkladıklarında ne bulacaklarını söyler.

    Meta verilerinizi optimize etmek oldukça basit:
    Alakalı ancak tekrar etmeyen anahtar kelimeleri ve varyasyonları başlık ve açıklamaya ekleyin.
    Kısa tutun ama çok da kısa tutmayın. Google, meta açıklamaları 160 karakter civarında sınırlıyor, bu nedenle bundan daha azını hedefleyin. Açık ve öz olun, böylece kullanıcılar ne bekleyeceklerini bilir.

    Meta verileri içeriğiniz için reklamlar olarak düşünün. Kullanıcılar neden tıklamalıdır? Onlara ne aktaracaksın? Metayı, daha fazla trafiğe yol açacak trafik çekecek tıklamaları teşvik etmek için kullanın.

    Google var olduğu sürece bağlantılar SEO’nun kritik bir yönü olmuştur.
    Esasen bağlantılar, Google’a diğer sitelerin içeriğinizin yararlı ve alakalı olduğunu düşündüğünü söyleyen bir ‘oy’ işlevi görür . Ne kadar yüksek kaliteli , alakalı bağlantılar edinirseniz, sitenizin ilgili anahtar terimler için sıralaması o kadar yüksek olacaktır.
    Kısacası, bağlantılar SEO için hala temeldir . Ancak kalite , nicelikten daha önemlidir .
    SEO çabalarınızın bir parçası olarak bağlantı oluşturmaya yatırım yapıyorsanız , yüksek otorite , yüksek trafikli web sitelerinden bağlantıları hedefleyin.

    3. Kullanıcı Deneyimi (UX) Etki Sıralaması

    Kullanıcı deneyimi (UX) , web sitenizin Google’da ne kadar iyi sıralanacağı konusunda önemli bir rol oynar .
    Bununla birlikte, kullanıcı deneyimi , site altyapısı ve düzeni, içerik vb. Gibi bir dizi faktöre bağlıdır ve bu da ölçmeyi zorlaştırır. 2021’de SEO’da kazanmak istiyorsanız , UX en önemli öncelik olmalıdır .

    Sayfada geçirilen sürenin ve TO’nun yüksek ve hemen çıkma oranının düşük olduğundan emin olun . Bu sinyaller doğrudan sıralama faktörleri değildir, ancak sitenizi yüksek etkileşim için optimize etmek dolaylı olarak yardımcı olabilir. Mutlu kullanıcılar, mutlu Google.
    Sitenizde gezinmeyi kolaylaştırın . Kullanıcıların hızlı bir şekilde Google’ın Way aradıkları bir sayfayı bul dediklerinden emin olmak için web sitenizin gezinmesini iyileştirin. “Ne kadar basit, o kadar iyi” yaklaşım burada mükemmel bir şekilde çalışıyor. Gezinme çubukları, açılır menüler, dahili bağlantılar ve bir site araması yardımcı olacaktır.

    Site hızı çok önemlidir. İdeal koşullar için siteniz 2 saniyeden daha kısa sürede yüklenmelidir. Görüntü sıkıştırma, kod ve yapı optimizasyonları ve daha hızlı sunucular bu konuda size yardımcı olacaktır. Site hızını görmek için Google’ın PageSpeed ​​Insights aracıyla başlayın.

    pagespeed insights

    Google daha akıllı hale geldikçe, UX gelecekte daha da önemli bir rol oynayacaktır.

    4. Mobil Uyumluluk Önemlidir!

    2018’de Google, mobil öncelikli dizine eklemeye geçti ; bu, arama motorunun sitelerinizi sonuçlarında sıralamak için sitenizin mobil sürümlerini kullandığı anlamına gelir .
    Google’ın hareketi mantıklı çünkü dünya genelindeki trafiğin %50’den fazlası bir mobil cihazdan üretiliyor .
    Bu SEO için ne anlama geliyor ? Mobil Uyumluluk Nedir?
    İlk olarak Google, duyarlı tasarıma yatırım yapmayı öneriyor. İçeriğinizi masaüstü ve mobil cihazlarda tutarlı hale getirmeniz ve sitenizin hem mobil hem de masaüstünde hızlı yüklenmesini sağlamanız gerekir .
    Kısacası, mobil oyununuzu veya sitenizi Google arama sonuçlarının üstlerine geçmesi için yükseltmeniz gerekiyor.

    5.Sesli Aramayı Yoksaymayın.

    Sese gelince, birçok çelişkili bilgi var.
    Google , 2016’da geri döndüğünde, sesli aramaların Google uygulamasında yapılan tüm aramaların yaklaşık %20’sini oluşturduğunu söyledi .
    Bugün, tüm Amerikalıların dörtte birinden fazlası yapay zeka uygulamalara sahip. Yine de pazarlamacıların %72’sinin sesli arama için optimize etme planları yok .
    Sesli arama önemli mi? Öyle.
    Sesli aramanın popülaritesi artıyor ve büyük olasılıkla artmaya devam edecek. 1 numaralı SEO önceliğiniz olmamalı, ancak sesli arama için optimize etmeye başlamak mantıklı .
    Nedeni şu: Sesli arama optimizasyon stratejilerinin
    çoğu, aynı zamanda anlamsal arama .

     

    2
    0
2 yanıt görüntüleniyor - 1 ile 2 arası (toplam 2)
  • Cevaplar
    Anonim
    Pasif
    Google sesli arama ile alakalı ne tür seo çalışmalar yapabiliriz. Son paragrafı biraz daha açabilir misiniz.
    2
    0
    Orcun
    Moderatör
    TR
    Örneğin IOS cihazlarda kullanıcılar “Hey Siri, Kadıköy’de en iyi kahveyi nerede içebilirim?” gibi bir arama yaptığında en üstte sizin kafenizin çıkması sesli arama optimizasyonuyla bağlantılıdır.

    SEO Çalışmalarınızı yaparken, Örneğin; bir kafeniz var ve siz kafenizin blog sayfanıza kahveyle ilgili bir makale girdiniz ve tüm SEO çalışmalarını yaptınız. Makalenin içerisinde başlık olarak ve kalınlaştırılmış olarak Kadıköy’de en iyi kahveyi nerede içebilirim? cümlesini kullanırsanız sesli aramalarda en yukarılarda çıkmanız her zaman daha kolay olacaktır.

    İyi Forumlar.

    0
    0
2 yanıt görüntüleniyor - 1 ile 2 arası (toplam 2)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.