Panigale V4 R, aslında tamamen pist odaklı üretilmiş bir motosiklet. Normalde Panigale modellerinde Ducati, 2 silindirli motor bloğu kullanıyordu. Ama bu motorda 998cc 4 silindiri 90 derece açıyla v şeklinde konumlandırılmış
Desmosedici Stradale motor bloğunu kullandı. Bu da daha yüksek tork ve beygir artışına neden oldu.
Ducati kullandığı bu motor bloğuyla ve teknolojilerle, motosikleti oldukça hafifletti ve güçlendirdi.
Motorun teknik özelliklerine bakalım.
Motor hacmi: 998cc
Güç: 221 Beygir (15 Bin 250 devirde)
Tork: 112 Nm (11 Bin 500 devirde)
Kuru Ağırlık: 172 Kg
Elektronik Destekler: Viraj ABS ‘si, Ducati Tek Teker Kontrolü (DWC), Ducati Çekiş Kontrolü (DTC), Ducati Slide Control, Motor Fren Kontrolü (EBC), Sürüş ve Güç modları.
Motosikletin yarış için üretildiğini söylemiştik. Bu yüzden Ducati, Akrapović tarafından özel olarak üretilen “Akrapović Ducati Performance” egzozunu da eklerseniz güç 15 Bin 500 devirde 234 Beygir güç üretiyor. Bu kadar güç ve elektronik destekle viraja girmek kolaylaşmış gibi görünüyor. Motor 16.500 devirde Redline’a giriyor.
İyi forumlar, iyi sürüşler dilerim.